tisdag 16 februari 2010

Detta fann jag i min "rensa-i-röran" iver!

Att rensa i röran har varit bra, men jag är på långt när klar. Men bland alla dåliga samveten som kommer ut så finns det ändå en del bortglömda ting som jag blivit så glad över att finna och som jag tycker är fina. Dessa har jag nu tagit i bruk. Fler bilder kommer inom kort...

Glada burkar som jag förvarar olikfärgade stickade tubsockarrullar som ska bli strumpor till mina tomtar. Och hur många år sedan var det jag tillverkade tomtar?? 4 eller 5 år sedan? Dags att återuppta denna trevliga syssla! Jag kallar mig ju inte tomtefreak för intet...

En risfylld nåldyna i lin som jag köpte på hantverksmarknad i Båstad för 2 år sedan.

2 tybitar med broderad sjuksköterska som jag beställt av en maskinbroderande medlem på Sysidan för ca 2 år sedan... Kanske dags att tillverka något av dessa?

Inga kommentarer: