onsdag 7 april 2010

Alltid är det något!

Japp! Då var det dags....första stora missen!! Förutom att jag inte kunnat få takdusch som jag drömt om pga att vattenledningarna inte kan bilas in i betongväggen och att man enl byggnormer ej får bygga in vattenledningar i en yttervägg..... och att man inte kunde flytta golvbrunnen pga armeringsjärnen och avloppsdragningen i betongskiktet. Men detta har jag förlikat mig med....men idag kom en dundermiss! Kakelläggaren kollade mina plattor som beställts i butiken som 30x60cm både till golv och väggar för att kunna göra fina linjer... Det visade sig att golvplattan bara är 29,5x59,5, vilket gör att det inte går att lägga vägg och golvplattor i linje....
Blev bara helt matt! Och då jag ringde butiken så var ordinarie personal naturligtvis på kurs idag! Så här stod jag med bokad hantverkare och lät honom komma med några förslag....som inte alls blir som jag tänkt mig....men men... Ska ringa å klaga i morgon då Bonum Bathrooms säljare åter är på plats.

Ovanstående är skrivet igår, så idag har jag ringt Therese på Bonum Bathrooms i Halmstad och som ritat badrummet till mig. Grrrr.... Försäljaren om någon borde ju veta plattstorleken de säljer, men hon blev lika förvånad som jag då problemet nu dök upp. På deras utställningsplafond är plattan 30x60 och på paketet står det 30x60cm. Och 10x10 plattorna jag trott att jag köpt är bara 9,5x9,5cm, vilket de också är på plafonden...., men står 10x10 på paketet....vilket gör att man blir lurad på flera plattor på en kvadratmeter!

Therese ringde leverantören som påstod att man enl deras normer ska kunna acceptera upp till 6mm!! skillnad på plattorna....vilket min kakelsättare ALDRIG hört. 2-3 mm kan det vara på olika bränningar och kan ge vissa problem, men 5-6mm blir ett STORT problem. Fy va besviken jag är på detta dyra kakel!!!

1 kommentar:

Velkommen til min kreative verden sa...

Hei Pia

Takk for alltid hyggelige kommentarer fra deg: ) Jeg blir veldig glad for det.

Babuskasmykket er enkelt laget. Det er diamanter med lim bak som er festet på. kjøpt i srapbook butikk: )

hilsen Gitte