tisdag 6 april 2010

Påskhelgen 2010

Påskhelg och fullt av social gemenskap. Långfredagen var vi på middag hos svärmor och svärfar. Eftersom jag fyllt år så hade vi försenat födelsedagsfirande hemma hos Kent och mig med bonusbarnen, mina föräldrar och Kents föräldrar på påskafton. På påskdagen var vi bjudna på middag hos Kents arbetskamrat och på annandagen låg vi som 2 hösäckar i TV-soffansoffan.

På påskafton serverade vi välkomstdrink....

Kokte ägg i lökskal....

Serverade ägg, sill med tillbehör....

Och därefter....påskalammet som jag för första gången i mitt liv tillagat. Det är marinerat med rikligt antal vitlöksklyftor, färsk rosmarin och salt, grillat i 175 grader och hade 66 grader i köttemperatur. Smakade SUPERGOTT!



Middagen avslutades med kaffe och kaka, bakad av bonusdottern.

Inga kommentarer: