torsdag 4 juni 2009

Nytillverkade alster

Trots renoverings
röra och putsdamm har lusten att sy lite nya saker poppat upp. Sitter inne hos grannen och syr så de inte ska bli skitna!

Det drar ju snart ihop sig till marknad ute på Strandgården i Vilshärad, strax utanför Halmstad se under nyheter på http://www.creative4you.se/ och då ska jag ju ha lite produkter.


Här är ett antal tampong- och bind/trosskyddväskor i äkta och färgglada tyger från 50-, 60- och 70-talet och Marimekko. Fräscht att ha i handväskan så inte allt ligger löst i botten. Själv använder jag dessa väskor även till mynt, medicin, US-minne, läppstift mm. En bekant har måttband och andra sysaker i bindväskan. De är bra till allt möjligt faktiskt!
Sedan har jag handsytt 2 st tovade broscher, en med sjalnål och en med liten broschnål. Tyget har jag handtovat. De lilacerisrosa färgerna, med lite svarta inslag är mustigare och finare i verkligheten än på bilden....tycker i alla fall jag själv.

Inga kommentarer: