lördag 6 juni 2009

Renovering med fläktproblematik





Här pågår fläkt installation!





I bostadsrätten jag bor i finns en urusel fläkt som dessutom är otroligt ful. Detta är en stor trumma ovanför fläktkåpan. Om jag nu vid renovering vill byta själva fläktkåpan finns det 2!! kåpor att välja på; en vit och en rostfri, som dessutom är svindyra med tanke på utseende. På marknaden finns massor av snygga kåpor, men inga som passar just detta aggregatet.

Efter mycket funderande och grävande i plånbokens botten bestämde jag mig för att byta HELA aggregatet. Fläkt Woods i Halmstad, som ansvarar för dessa fläktar var till kanonhjälp!"Rolle"gav mig mycket info, hembesök för att se om byte går att genomföra och nu är det hela installerat av två kanongrabbar. Fläktkåpan är ännu inte påsatt pga att kaklingen måste göras klar först, men snart.... Hoppas på utlovad effekt av bättre fläktsug, bättre rumsluft och mindre elförbrukning.


Inga kommentarer: